sunnuntai 11. marraskuuta 2012

Vauhdikas viikonloppu

Ihan ensimmäisenä täytyy sanoa, että hyvää syntymäpäivää maailman parhaimmalle äidille tänään 12.11.-12!

Sitten asiaan. Meillä oli lapsivapaa lauantai-ilta pitkästä pitkästä aikaa. Tottakai sitä tuli sitten lähdettyä ulkoilemaan. Vaikka nykyään käy harvoin missään ja välillä oikein odottaa, että pääsee tuulettumaan, niin ei se loppujen lopuksi vielä koskaan ole ollut sen odotuksen arvoista. Mukavahan se on nähdä kavereita ja heittää äiti status vähäksi aikaa sivuun, mutta kyllä minä mielummin otan lasin viiniä hyvän ruoan kanssa kotona tätä nykyä. Eikä se ole seurasta kiinni ihan tarkennukseksi. Tai sitten minä en vain muista koko illasta parhaita pätkiä humalatilani takia ja sen vuoksi ei jäänyt mikään kummoinen fiilis tästäkään. Sekin on hyvin paljon mahdollista.

Meidän ensimmäistä isänpäivää vietettiin sitten aamulla kahdestaan loikoillen ja sitten isäntä kävi vanhempiensa luona syömässä ja kahvittelemassa, kun minä olin äidin luona pojan kanssa. Poika kun oli siellä ollut yön hoidossa ja ollut niin kiltisti että saan olla ylpeä. Minulle taas äiti on ollut oikeastaan äiti ja isä aina, joten hyvin voin viettää isänpäivää äidin luona hyvällä omalla tunnolla.

Todellinen syy siihen, miksi minä ja poika ei menty anoppilaan on jotain ihan muuta. Eikä varmaan niin kovin vaikea arvatakaan vai mitä? Sanotaan vaikka niin, että mielummin vietän elämäni ja aikani ihmisten kanssa, joista välitän ja jotka välittävät minusta ja minun perheestäni.

Joskus olisi ihan mukavaa, että meidän elämään ei liittyisi niin paljon draamaa ja kädenvääntöä jokaisen ulkopuolisen asian suhteen. Vaikka, miehen sanoin, me olemme nyt se ydinperhe, niin silti koko ajan joku tai jokin asia yrittää sekoittaa tätä pakkaa. Onneksi me olemme vahva perhe ja olen jopa oppinut välillä ottamaan sen lehmän asenteen. Toivotaan, että se päivä, kun pimahdan ja puhun suuni puhtaaksi on vielä kaukana... vaikka hemmetti voisin kyllä tehdä  muutaman asian selväksi ärhh. Täytyy joku päivä kertoa koko tarina.

Muutama syvä hengenveto ja hyvää huomenta. Uusi viikko, uudet kujeet. Tästä on hyvä aloittaa sitten päivän touhut. Olen hyvä jättämään mm. äidin syntymäpäivälahjat hyvin viimetippaan.... voi hemmetti toistamiseen. Mitähän sitä antaisi äidille, jonka vertaista ei ole toista tässä maailmassa? Maailman fiksuin nainen.




 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti